לפיד בהצהרה עם מקבילתו הגרמנית: "איראן גרעינית היא סכנה לעולם כולו"

שלמה ריזל No Comments on לפיד בהצהרה עם מקבילתו הגרמנית: "איראן גרעינית היא סכנה לעולם כולו"

לפיד במסיבת העיתונאים: "שוחחנו על שיחות הגרעין המתקיימות בוינה עם האיראנים, להן שותפה גרמניה. הצגתי לשרה את עמדתנו, לפיה איראן גרעינית אינה מהווה סיכון רק לישראל, אלא לעולם כולו; הברית עם גרמניה היא אחת הבריתות החשובות ביותר של ישראל"

שר החוץ, יאיר לפיד צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ, יאיר לפיד קיים לפני זמן קצר מסיבת עיתונאים עם שרת החוץ של גרמניה אנאבלה ברבוק. בדברים שנשא במסיבת העיתונאים אמר לפיד: "הידידות בין ישראל לגרמניה מבוססת על העובדה שאנחנו לא מתכחשים לעבר ולא מעמידים פנים שהוא לא קיים. אנחנו מתמודדים איתו. קיומה של ישראל חזקה וגאה, היא הערובה לכך שלא תהיה עוד שואה".

לפיד עדכן: "השרה ברבוק ואני שוחחנו על שיחות הגרעין המתקיימות בוינה עם האיראנים, להן שותפה גרמניה. הצגתי לשרה את עמדתנו, לפיה איראן גרעינית אינה מהווה סיכון רק לישראל, אלא לעולם כולו".

לדבריו לפיד "מדינות ה-E-3 אינן יכולות להתעלם גם מן האיום שמהווה איראן מעבר לנושא הגרעיני. איראן היא חיזבאללה בצפון, איראן היא חמאס בדרום, איראן היא יצואנית טרור שיש לה זרועות מתימן ועד בואנוס איירס.

שר החוץ הוסיף "שוחחתי עם השרה גם על הנסיון השיקרי והבזוי לתאר את ישראל כמדינת אפרטהייד. השימוש במילה הזו – "אפרטהייד" – דווקא כלפי העם שסבל מגזענות יותר מכולם, הוא בלתי נסלח ובלתי נסבל.

"הקמפיין הזה הוא חלק מקמפיין גדול יותר, שמטרתו לערער על זכות הקיום של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. מול הקמפיין הזה גרמניה – כמו שרת החוץ שלה – היא ידידת אמת שאפשר לסמוך על תמיכתה.

עוד אמר שר החוץ: "לא רק העבר מחבר בינינו, אלא גם ההווה. הברית עם גרמניה היא אחת הבריתות החשובות ביותר של ישראל. זהו חיבור כלכלי, בטחוני ומדיני, וזהו חיבור שמבוסס על ערכים דמוקרטיים וליברליים ועל השקפת עולם דומה.

"אנחנו מסתכלים באופן דומה על נושאים כמו האקלים, כמו חשיבות המאבק בגזענות על כל סוגיה, וכמו הצורך להיאבק על הדמוקרטיה הנמצאת בשנים האחרונות תחת מתקפה גלובלית.

"הדרך ליצור שינוי עוברת בדיאלוג. אני מודה לשרה ברבוק על הדיאלוג הזה, על המחוייבות שלה לבטחון ישראל וקיומה, ועל העובדה שבאה לבקר אצלנו בישראל סמוך כל כך לכניסתה לתפקיד", אמר לפיד.



0 תגובות